Pillar Strength Training System

Açıklama

PS: Pillar Strength Training System | Sedat Odabaşı

 

- Dizayn edilen bu antrenman sistemi farklı odak noktalarına sahip toplam 6 antrenman programından oluşmaktır. Bu sistem kişilerin farklılıkları göz önüne alınarak bir temel oluşturmak amacıyla dizayn edilmiştir. Uygulayıcı egzersizlerdeki set ve tekrar sayılarını gelişim gösterdiği ve hareket kalitesinden ödün vermediği sürece artırabilir.

- 6 farklı antrenman aralarda birer gün dinlenme olacak şekilde iki hafta içerisinde uygulanabilir ya da kullanıcılar antrenman sistemini artırmak isterlerse haftanın altı gününde sırasıyla bu antrenmanları uygulayabilirler.

- Tüm sistemdeki herhangi bir hareketi uygulama sırasında özellikle eklemlerinizde herhangi bir ağrı ya da acı hissederseniz hareketi sonlandırın ve bir sonraki egzersize geçin. Temel prensip olarak uyguladığınız herhangi bir egzersizde ağrı hissi ile karşılaşıyorsanız mutlaka uygulamayı durdurmalısınız.

  • - Her antrenman stretching bloğu ile başlamaktadır. Uygulayıcılar belirtilen set sayısını artırabilir ya da kendi uyguladıkları rutinleri varsa programın bu evresinde kullanabilirler.

 

-HIIT bloğu antrenman programları ve tüm sistem içerisinde en yüksek şiddetli bloktur. Uygulayıcıların bu kısımda dikkatli olmaları ve kendilerini takip etmeleri gerekir. Bu blok zorlayıcı olmalı ancak kişileri tükenmeye götürmemelidir.

-Dizayn edilmiş bu antrenman sistemi yalnızca kaslara odaklanmaz. Kullanıcılar programda ilerledikçe yalnızca kuvvet anlamında gelişim sağlamaz, buna ek olarak mobilite seviyelerini, esneklik seviyelerini ve hareket becerilerini de geliştirirler.

-Programlarda yer alan egzersizlerde kullanılacak ağırlıklar kullanıcılara bırakılmıştır. Ancak belirtilen tekrar sayılarını tamamlayabilecek ağırlıkların kullanılması gerekmektedir. 

-Programlarda yer alan egzersizlerin her biri için uygulama sırasında özellikle dikkat edilmesi gereken noktalar detayları ile yazılmıştır. Bu alan özellikle hareket kalitesinin arttırılması ve antrenman programlarından alının verimin maksimize edilmesi için son derece önemlidir. Kullanıcının bu kısımlara ek olarak dikkat etmesi gerekir.

-Antrenman programlarının içerisinde yer alan core blokları özellikle kişilerin mevcut core kuvveti ve stabilitesini artırmaya yönelik olarak dizayn edilmiştir. Bu nedenle bu bölüm yalnızca core kaslarını geliştirmek ile kalmaz aynı zamanda omurganın da stabil ve kuvvetli olmasını sağlar.

-Pillar Strength antrenman sistemi dünya üzerindeki en önemli kuvvet & kondisyon ve antrenman sistemlerinin sahada uygulanarak sonuçları bilimsel olarak kanıtlanmış uygulamalarının bir araya getirilmesi ile oluşturulmuştur.

-Pillar Strength, uygulayan herkesi yalnızca fiziksel görünüş olarak değil, metabolik ve mental olarak da mümkün olan en iyi seviyeye getirmek için dizayn edilmiş, farklı antrenman metotları bir araya getirilerek oluşturulan antrenman sistemidir.

 

Not: Maksimum 24 saat içerisinde ''Pillar Strength'' antrenman sistemi plugger sistemine işlediğiniz cep telefonu numaranız üzerinden whatsapp'tan sizlere ulaştırılacaktır.

 

Sedat ODABAŞI

Haliç Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Antrenörlük bölümünü birincilik ile bitirmiştir. “Hareket ve Antrenman Bilimi” alanında yüksek lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim süresi boyunca spor bilimleri alanında organizasyon ve bilimsel kongrelerinde yer almıştır. Bunlardan birkaçı; 15. Spor Bilimleri Kongresi’nde “FMS: Hurdle Step Hareketinin Açısal Kinematik Verilerinin Değerlendirilmesi” 16. Spor Bilimleri Kongresi’nde ise “Farklı Yüksekliklerden Yapılan Drop Jump Performansında Üretilen Kuvvetlerin Belirlenmesi ve Alt Ekstremite Antropometrik Özellikleri ile Karşılaştırılması” konulu araştırmaları sunmuştur. Yüksek lisans eğitiminde “Farklı Isınma Periyotlarının Kassal Kuvvete Etkisi” konulu çalışması ile de birincilik ödülü kazanmıştır. Dünyanın en önde gelen kuvvet & kondisyon kuruluşlarından biri olan EXOS’un “Tactical Performance Training System” ve “Advance Strength and Power Training”, “0.10 Second Difference” ve “Performance Specialist (XPS)” eğitimlerini, “Gray Instıtute – CAFS” ve “Functional Movement Systems (FMS)” eğitimini tamamlamıştır. 3. Kademe (kıdemli antrenör) Vücut Geliştirme ve Fitness antrenörlük sertifikasına sahiptir. Kendisinin de kurulumunda yer aldığı “Human & Dynamics” ekibi ile;

  • İnsan Performansında Fonksiyonel Testler – Michael P. Reiman, Robert C. Manske (2017)
  • NSCA - Core Gelişimi – Jeffrey M. Willardson (2018)
  • Yeni: Sporda Fonksiyonel Antrenman – Michael Boyle (2019)
  • Düzeltici Egzersiz: Pratik Bir Yaklaşım – Kesh Patel (2020)

 

Kitaplarının çevirilerinde katkıda bulunmuş ve bölüm çevirmenliği yapmıştır. Ekibi ile birlikte bilimsel çalışmalarına ve kitap çevirilerine devam etmektedir. 

Halen Haliç Üniversitesi’nde spor bilimleri alanında bilimsel çalışmalarına, yüksek lisans eğitimine devam etmektedir. Aynı zamanda Technogym Wellness Institute’de eğitim direktör asistanlığı, RESET Sports Club’da kuvvet & kondisyon koçluğu  yapmaktadır. Atletik performans, yaralanma sonrası sahaya dönüş, askeri antrenman sistemleri başta olmak üzere sedanter ve sporcu olan bireylerin performanslarının geliştirilmesi üzerine çalışmalarına devam etmektedir.